Top 10 drankspelletjes

Top 10 drankspelletjes

Top 10 leukste drankspelletjes

Je bent jong en je wilt wat. Af en toe heb je gewoon eens zin om ordinair te zuipen. Wat is er dan leuker dan een goed drankspel met je vrienden? Daarom hebben we speciaal voor jou een top 10 samengesteld van de leukste drankspelletjes. Ga er dus maar eens goed voor zitten!

10. Beerpong

Een spelletje dat overgewaaid is uit Amerika. Dit spel kun je spelen met meerdere spelers tegelijk. Je maakt dan twee teams. Elke speler probeert een pingpongballetje te gooien in een beerpong beker van de tegenstander. Deze beker is gevuld met bier of een andere drank.  Als iemand het balletje raak gooit moet de tegenstander die tegenover hem staat het glas leegdrinken. Je verliest als team als je alle bekers als eerst leeg hebt. Officieel moet je dan ook nog eens alle volle bekers van de tegenstander leeg drinken.

Op zoek naar Beerpong spullen, zoals bekers, ballen en tafels? Kijk eens op Redcelebration.com. Dit is een van de goedkoopste aanbieder van beerpong spullen.

9. Mexxen

Voor Mexxen heb je borrelglaasjes nodig, dobbelstenen en eventueel een dobbelsteen beker. Je kunt dit spel met meerdere spelers spelen. Het is heel simpel. Je gooit de dobbelstenen en degene die het laagst gooit die heeft verloren en moet een atje doen. De speler die begint mag bepalen hoe vaak hij gooit. De rest mag dan niet vaker gooien. Gooit er iemand een 21 dan moet de verliezer 2 x atten.

8. Stef stuntpiloot

Hiervoor heb je het spel Stef stuntpiloot nodig. Eigenlijk is het heel simpel. Degene die als eerst zijn muntjes kwijt is, moet atten. Dit spel kun je met z’n 4en spelen.

7. Lingo

Maak 2 teams en geef de teams een even of een oneven nummer. De teams moeten ook kiezen of ze voor rood of groen gaan. Zodra er iemand een oneven of een even nummer trekt moet het team met het oneven of even nummer een atje doen. Dit geldt ook voor de groene of de rode kleur. Als een team het woord raadt bij Lingo moet het andere team ook atten.

6. Kaartje trekken

Kaartje trekken is heel simpel. Het enige wat je nodig hebt is een pak speelkaarten. Iedereen trekt vervolgens een kaart. Zodra iedereen een kaart heeft, gaan de kaarten op tafel. Degene die de laagste kaart of een aas getrokken heeft moet drinken. Degene die de joker getrokken heeft mag iemand uitkiezen om te drinken.

5. Kaartje blazen

Bij dit spel leg je een pak kaarten op een glas bier. Iedereen moet om de beurt een kaart van het glas proberen af te blazen. Lukt dit niet dan moet diegene direct het glas leeg drinken. Er moet namelijk sowieso 1 kaart afgeblazen worden. Aan de andere kant moet er ook altijd een kaart blijven liggen. Degene die dus alle kaarten er af blaas moet ook atten. Degene die de laatste kaart er af moet blazen dus ook.

4. Juffen

Bij juffen is het rekenen geblazen! Iemand begint met het getal 1 te roepen. De volgende speler moet dan het volgende getal roepen. In dit geval is dit 2. Bij juffen draait alles om het getal 7. Zodra er een 7 in de getallen zit moet de speler die dit getal moet zeggen juf roepen. Doet hij dit niet of zegt hij op een verkeerd moment juf dan moet hij ook drinken. Bijvoorbeeld bij 7, 17 en 78.

Daarnaast moet je ook oppassen met getallen als 14 en 21. Deze getallen zitten namelijk in de tafel van 7 en op dit moment moet je ook juf roepen. Dus 3 x 7 is 21. Dit betekent JUF!

3. Hoger- lager

Bij hoger of lager heb je alleen een pak speelkaarten nodig. Je haalt alle jokers uit het spel en legt het pak kaarten op de bar. Of ergens anders op natuurlijk. Vervolgens leg je een omgedraaide kaart naast het pak speelkaarten. Degene die nu aan de beurt is moet hoger of lager roepen. Heeft hij het fout dan moet hij drinken. Bij de kaart 9 mag er een extra regel verzonnen worden. Dit mag van alles zijn, maar als je je hier niet aan houdt dan moet je atten!

2. Boeren

Boeren is ook een heel simpel drankspel. Het enige wat je nodig hebt is een pak kaarten. Je legt de stapel kaarten op tafel en iedereen pakt om de beurt een kaart. Dan begint het spel.

  • Degene die als eerst een boer heeft kiest welke drank er gedronken wordt
  • Degene die als tweede een boer trekt moet het drankje halen en betalen
  • Degene die als derde een boer trekt moet een klein beetje van het uitgekozen drankje drinken. Maar niet alles!
  • Degene die als vierde een boer pakt moet drinken!

1. Kingsen

Kingsen is een iets ingewikkelder spel. Voor kingsen heb je een pak speelkaarten nodig. Verder betekent elke kaart iets. Hieronder de betekenissen:

Kaart 2: betekent atten
Kaart 3: betekent dat de speler links van jou moet atten
kaart 4: betekent dat de speler rechts van jou moet atten
Kaart 5: betekent dat degene die deze kaart trekt ten alle tijden zijn duim op tafel mag leggen. Iedereen moet dit vervolgens doen. Degene die dit als laatste doet moet atten.
Kaart 6: Dit betekent hetzelfde als kaart 5 alleen nu moet de speler niet zijn duim op tafel leggen, maar gewoon opstaan. Dit mag ten alle tijden.
Kaart 7: Bij kaart 7 gaat het spel Juffen in gang. Dit hebben we eerder in dit artikel al uitgelegd.
Kaart 8: Er mag een nieuwe regel bij bedacht worden. Er mag maar 1 regel in het spel zijn. Wanneer een andere speler of dezelfde speler een nieuwe 8 pakt gaat de volgende regel in.
Kaart 9: Iedereen moet rijmen op een woord wat deze speler bedenkt. Degene die dit niet lukt moet atten.
Kaart 10: Over deze kaart zijn de meningen verdeeld. Sommigen zeggen dat je vanaf nu vragen mag stellen aan mensen en degene die hier op antwoord moet atten. Andere zeggen dat er een vraag gesteld moet worden en dat mensen hun duim op tafel moeten leggen als zij het antwoord weten. Degene die kaart 10 trok mag dan kiezen of hij de vraag stelt aan iemand of iemand die zijn duim niet op tafel heeft laat atten. Als de vraag fout beantwoord wordt moet diegene uiteraard ook atten. Wij vonden de eerste manier iets minder ingewikkeld en leuker.
Kaart Boer: Zelfde regel als kaart 8.
Kaart Vrouw: Iemand verzint een categorie en iedereen moet iets opnoemen. Als de categorie bijvoorbeeld vogels is moet iedereen een soort vogel opnoemen. Degene die dit niet weet moet atten.
Kaart heer: Degene die als eerst deze kaart pakt mag een glas drank vullen met zij of haar favoriete drank of juist de meest smerige drank die je maar kunt bedenken. Er gebeurt vervolgens niets. De kaart wordt alleen op het glas gelegd. Kaarten 2 en 3 worden ook op het glas gelegd. De speler die kaart 4 pakt moet atten!
Kaart Aas: Bij deze kaart wordt de ronde omgedraaid.

Vergelijkbare Lijstjes

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bekijk ook deze Top 10

10 opmerkelijke ongelukken in Musea

Ieder jaar weer worden museums en exposities drukbezocht,